8 rad dla firm w kryzysie

8 rad dla firm w kryzysie
8 rad dla firm w kryzysie

<b>Hermann Simon, niemiecki guru od zarządzania cenami, napisał książkę o sposobach na kryzys gospodarczy. Co radzi?</b>
Przedsiębiorcy są dziś bombardowani radami na kryzys. Hermann Simon, założyciel firmy wyspecjalizowanej w zarządzaniu cenami Simon-Kucher Partners, zebrał je w jednej książce o 33 sposobach na kryzys gospodarczy. Ujawniamy jego rady "cenowe".

— Pierwsza z nich to: zredukuj podaż. To trudne, bo pokutuje przekonanie, że w kryzysie trzeba obniżać ceny. Niektórzy sądzą, że zwiększą dzięki temu wolumen sprzedaży. Ale gdy wszyscy obniżają ceny, ich udział w rynku nie rośnie i wszyscy zarabiają mniej. Gdy tniemy ceny o 10 proc., dokładnie o tyle spada nasz zysk. Natomiast zmniejszenie wolumenu sprzedaży o 10 proc. odbije się na przychodach, ale przy okazji zmniejszy koszty, więc ma mniejszy wpływ na zysk — wyjaśnia Wojciech Gorzeń z polskiego oddziału firmy Simon-Kucher Partners.

Świetny przykład to Porsche i General Motors (GM). W 2003 r. Richard Wagoner, ówczesny prezes GM, powiedział, że w przypadku kryzysu korzystniejsze dla jego firmy będzie obniżenie cen niż zmniejszenie produkcji. Z kolei Wendelin Wiedeking, prezes Porsche, podkreśla, że jego firma zawsze produkuje o jeden samochód mniej niż potrzebuje rynek.

— Teraz najlepiej widać, kto miał rację. GM jest na krawędzi, a Porsche o mało co nie przejęło VW — mówi Wojciech Gorzeń.

<b>Z podręcznika doradcy:</b>
- zredukuj podaż
- inteligentnie obniżaj ceny
- udzielaj rabatów rzeczowych, a nie cenowych
- zastosuj nieliniowe modele i pakiety cenowe
- broń cen rękami i nogami
- podnieś ceny, których nie zauważą klienci
- uporządkuj politykę rabatową
- osobno wyceniaj świadczenia oferowane wcześniej w cenie.

Źródło: http://www.pb.pl/2/a/2009/06/08/8_rad_dla_firm_w_kryzysie

Najnowsze wiadomości
Polska jest największym eksporterem okien i drzwi w UE. A wyniki branży będą dalej rosnąć

Polska jest największym europejskim producentem okien i drzwi, a także numerem 1 pod względem wartości eksportu wśród krajów UE. W 2020 r., mimo szalejącej pandemii Covid-19, rodzima branża okazała się „koronaodporna”. Widać to szczególnie po wynikach eksportu – wynika z analizy publicznego think tanku Polski Instytut Ekonomiczny. Według danych GUS, w 2020 r. wartość eksportu okien i drzwi wyni

Data: 2021-04-02

Robotyzacja w drukarni. Kto może skorzystać z pomocy mechanicznych pomocników?

Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy – to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy? Choć kojarzą się futurystycznie, roboty przemysłowe to wcale nie taki nowy wynalazek. Ich

Data: 2021-03-30

W lutym produkcja przemysłowa wyższa niż przed rokiem

Jak informuje Główny Urząd Statystyczny (GUS), w lutym br. produkcja sprzedana przemysłu była wyższa o 2,7% w porównaniu z lutym ubiegłego roku. Jak informuje GUS, w lutym 2020 zanotowano wzrost o 4,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast w porównaniu ze styczniem br. wzrosła o 4,3%. W okresie styczeń – luty br. produkcja sprzedana przemysłu była o 2,0% wyższa w p

Data: 2021-03-26