Producent opakowań świętuje ćwierćwiecze obecności w Polsce

Producent opakowań świętuje ćwierćwiecze obecności w Polsce
Producent opakowań świętuje ćwierćwiecze obecności w Polsce

W tym roku Tetra Pak obchodzi jubileusz 25-lecia istnienia oddziału firmy w Polsce, który został założony w 1990 roku. W ciągu 25 lat firma mocno się rozrosła – od 4 pracowników i kilku klientów w 1990 roku do około 400 pracowników i ponad 100 klientów w 2015 roku. W latach 1990-2014 dostarczyła na polski rynek ok. 24 mld opakowań dla ponad 20 mld litrów produktów (w samym 2014 roku było to niemal 1,5 miliarda opakowań).

- W tym roku świętujemy 25 lat naszej obecności w Polsce - mówi Małgorzata Kołton, dyrektor generalny Tetra Pak Polska, Czechy, Słowacja i Węgry. - Przez ten czas z radością obserwowaliśmy sukcesy naszych polskich klientów. Jesteśmy zaszczyceni, że mogliśmy w części przyczynić się do nich i dzięki wieloletniemu, globalnemu doświadczeniu w przetwarzaniu i pakowaniu żywności staliśmy się zaufanym partnerem polskich producentów.

W Polsce - podobnie jak na świecie - Tetra Pak rozpoczął swój rozwój od sektora mleczarskiego. Instalacje Tetra Pak pojawiały się już wcześniej w polskich zakładach produkcyjnych, jednak prawdziwa rewolucja na polskim rynku mleczarskim dokonała się w 1995 roku, kiedy pojawiło się pierwsze markowe mleko UHT Łaciate w jednym z najbardziej rozpoznawalnych opakowań firmy Tetra Pak - kartonie Tetra Brik Aseptic. Obecnie 80 proc. opakowań mleka UHT to opakowania Tetra Pak.

Tetra Pak rozpoczął współpracę z sektorem przetwórstwa owocowo-warzywnego w 1989 roku, uruchamiając w zakładach Hortex w Skrzyńsku k. Przysuchy pierwszą w Polsce linię napełniającą wykorzystującą opakowania Tetra Brik Aseptic do aseptycznego pakowania soków. Obecnie ponad 130 marek z segmentu soków, nektarów i napojów jest pakowanych w opakowania kartonowe Tetra Pak. Ogółem kartony mają ponad 70 proc. udział w rynku soków.

Dzisiaj w kartony pakuje się także zupy, przeciery na bazie pomidorów oraz warzywa, dotąd pakowane w słoiki i puszki. Kartony są bardzo popularne w polskiej branży spożywczej, gdyż lepiej niż inne opakowania zapewniają wysokie bezpieczeństwo produktu. Są także wygodne, lekkie, poręczne i nietłukące.

Tetra Pak to nie tylko opakowania, ale również systemy do przetwarzania żywności płynnej oraz produktów z cząstkami: membrany, wirówki, homogenizatory, urządzenia do ciągłej i szarżowej produkcji przetworów na bazie pomidorów, kompletne linie do produkcji lodów, a także urządzenia do produkcji napojów gazowanych i kosmetyków. W 2015 roku Tetra Pak zwiększył swoje zaangażowanie w polski rynek poprzez nabycie Obram SA, wiodącego dostawcy rozwiązań z dziedziny technologii i urządzeń do produkcji sera, działającego w Polsce, Rosji, na Białorusi i w wielu innych krajach Europy Wschodniej.

W 2000 roku Tetra Pak był współtwórcą pierwszej Organizacji Odzysku Rekopol SA, której celem jest wspieranie polskich producentów żywności w wypełnianiu prawnych wymogów dotyczących recyklingu. W 2007 roku należał do sygnatariuszy "Dobrowolnego Porozumienia na rzecz rozwoju systemu zbierania i recyklingu odpadów opakowaniowych po kartonach do płynnej żywności". Do realizacji celów Dobrowolnego Porozumienia powołano Program Rekarton. W 2011 roku Tetra Pak, wraz z największymi producentami opakowań kartonowych, powołał Fundację ProKarton, która ma na celu promocję kartonów jako nowoczesnych i przyjaznych środowisku opakowań, a także edukację ekologiczną, zwłaszcza dotyczącą gospodarki zużytymi kartonami po napojach.

W Polsce działa 99 linii pakujących, 299 urządzeń dystrybucyjnych i ponad 900 urządzeń procesowych Tetra Pak.

Źródło: http://www.plastech.pl/wiadomosci/Producent-opakowan-swietuje-cwiercwiecze-obecnosci-w-9983

Najnowsze wiadomości
Polska jest największym eksporterem okien i drzwi w UE. A wyniki branży będą dalej rosnąć

Polska jest największym europejskim producentem okien i drzwi, a także numerem 1 pod względem wartości eksportu wśród krajów UE. W 2020 r., mimo szalejącej pandemii Covid-19, rodzima branża okazała się „koronaodporna”. Widać to szczególnie po wynikach eksportu – wynika z analizy publicznego think tanku Polski Instytut Ekonomiczny. Według danych GUS, w 2020 r. wartość eksportu okien i drzwi wyni

Data: 2021-04-02

Robotyzacja w drukarni. Kto może skorzystać z pomocy mechanicznych pomocników?

Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy – to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy? Choć kojarzą się futurystycznie, roboty przemysłowe to wcale nie taki nowy wynalazek. Ich

Data: 2021-03-30

W lutym produkcja przemysłowa wyższa niż przed rokiem

Jak informuje Główny Urząd Statystyczny (GUS), w lutym br. produkcja sprzedana przemysłu była wyższa o 2,7% w porównaniu z lutym ubiegłego roku. Jak informuje GUS, w lutym 2020 zanotowano wzrost o 4,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast w porównaniu ze styczniem br. wzrosła o 4,3%. W okresie styczeń – luty br. produkcja sprzedana przemysłu była o 2,0% wyższa w p

Data: 2021-03-26